Stiri despre telefoane
Analiză și context: Dacia Duster 3 scoate 3 stele la testul EuroNCAP: siguranța bună
EuroNCAP, organizația independentă cunoscută pentru testele de siguranță auto, a publicat rezultatele pentru mai multe modele noi, inclusiv noua Dacia Duster 3.
Modelul, fabricat la Mioveni, a obținut trei stele din cinci posibile, același scor ca și Suzuki Swift. Deși pare un rezultat modest, trebuie să ținem cont că standardele EuroNCAP au devenit mult mai stricte în ultimii ani.
De ce 3 stele?
Dacia are o strategie clară: oferă mașini la prețuri accesibile, dar cu mai puține tehnologii de siguranță activă.
Nu este surprinzător că Duster și Swift au primit trei stele, în timp ce modele mai scumpe, precum Volkswagen Passat, Mercedes Clasa E și Skoda Superb, au obținut cinci stele datorită sistemelor electronice de siguranță avansate.
Performanța Dacia Duster 3 în Teste
Dacia Duster 3 a obținut următoarele scoruri în diferite categorii de siguranță:
- Siguranța adulților: 70%
- Siguranța copiilor: 84%
- Sisteme de siguranță activă: 57%
- Protecția pietonilor: 60%
Varianta testată a fost cea standard, cu motorizare hibridă de 1,6 litri. La testele de impact frontal, compartimentul pasagerilor a rămas stabil, iar genunchii și femurii șoferului și pasagerului au fost bine protejați. Totuși, protecția pieptului șoferului a fost considerată slabă din cauza comprimării.
Testele au arătat că Dacia Duster 3 (model 2024) ar fi un partener de coliziune mai blând în cazul unui impact frontal, conform analizei barierei deformabile.
În testul cu bariera rigidă pe întreaga lățime, protecția pieptului șoferului și a pasagerului din spate a fost considerată marginală. În schimb, la testele laterale, protecția a fost foarte bună pentru toate zonele critice ale corpului.
Dacia nu a furnizat dovezi despre cum controlează Duster mișcarea ocupanților în cazul unui impact lateral.
Nu are măsuri de protecție împotriva contactului cap-la-cap între ocupanții din față, ceea ce a dus la o evaluare slabă în această privință. Testele pe scaunele și tetierele din față au arătat o protecție bună împotriva leziunilor de tip whiplash, iar analiza geometrică a scaunelor din spate a indicat o protecție similară.
Dacia Duster 3 vine cu un sistem de apel de urgență (eCall) care alertează serviciile de urgență în caz de accident. Mașina are și un sistem pentru prevenirea impacturilor secundare după o coliziune inițială.
Producătorul a subliniat de multe ori că nu va include pe mașini elemente neesențiale sau pentru care publicul nu este dispus să plătească extra.
Strategia lor, denumită “Smart Engineering”, se concentrează pe minimizarea costurilor, dar pe construcția unei mașini robuste și durabile.
Principiul a fost aplicat și la modelul Dacia Jogger, care în aprilie 2022 a obținut doar o stea la testele EuroNCAP, parțial din cauza lipsei avertizării pentru centura de siguranță pentru locurile din al treilea rând.
DJDANY
iulie 14, 2024 at 09:00
Gunoi de mașină, cat costa mă, ăștia de la Dacia să puneți niste plastice la aripile din fata, sub capota, să protejati sub ea, ordinari, și va trebuie aproape 30 de mii, cine o cumpără își i-a teapa din fabrica !
Ion
septembrie 2, 2024 at 12:50
De ce nu mai postezi?
ion
ianuarie 14, 2025 at 08:49
S-a intamplat ceva cu tine de nu mai postezi?